Cum revoluționează tehnologia felul în care-ți cumperi haine de la Zara și nu numai

de: Teodora Tudosie
24 01. 2019

În timp ce vânzările online continuă să crească, cumpărăturile direct din magazin scad. Deși tehnologia ucide comerțul cu amănuntul, poate fi în același timp și salvatorul ei?

Pe tot globul, magazinele oferă experiențe noi menite să uimească și să încânte pentru a revoluționa experiența obișnuită de cumpărături. Marile companii de retail folosesc VR (realitate virtuală) și AR (realitate augmentată) pentru a face experiența în magazin mult mai interesantă pentru client și pentru a-l atrage oamenii și motiva să se întoarcă în magazin în viitor.

Cele mai multe magazine care oferă astfel de experiențe sunt cele din industria modei. Gap, Apparel American și Topshop, au creat cabine de probă AR care permit clienților să încerce hainele în mod virtual. Și Timberland urmează să introducă o tehnologie asemănătoare, care oferă posibilitatea trecătorilor să încerce practic întreaga colecție pur și simplu folosind gesturi ale mâinii. Vitrinele statice ale magazinelor devin astfel cabine de probă interactive. Oamenii își pot împărtăși apoi look-ul cu prietenii pe social media.

Tommy Hilfiger este, de asemenea, un exemplu excelent al celor mai bune practici VR. Compania a lansat o experiență de film 360 VR a colecției sale de toamnă din 2015. Experiența virtuală creează impresia că participi la prezentarea de modă direct în primul rând.

Zara a îmbrățișat AR prin aducerea la viață a modelelor virtuale în magazin. Clienții care descarcă aplicația Zara AR își pot îndrepta telefonul către vitrina magazinelor și văd cum modelele sunt animate pe ecranele lor, mergând și vorbind. De asemenea, pot cumpăra hainele pe care modelele le poartă doar apăsând click pe articolele de îmbrăcăminte.

Tehnologia oglinzilor inteligente poate îmbunătăți și ea experiența de cumpărături. Ea permite clienților să încerce mai multe culori și texturi ale aceluiași articol vestimentar fără a îl mai da jos, dar și să adauge accesorii acestora.

North Face utilizează VR în magazinele sale. Ei transportă practic clienții în Parcul Național Yosemite în timp ce fac cumpărăturile, pentru a vedea direct cum arată în echipament pe traseul de drumeție. În plus, în timp ce avantajele pentru anumite industrii, cum ar fi moda, sunt evidente, tehnologiile nu par să se potrivească și altora, cum ar fi industria alimentară.